martes, 12 de noviembre de 2013

EXCURSIÓ AIGUAFREDA- FIGARÓ, PELS CINGLES DE BERTÍ

El diumenge dia 10 de novembre, sortíem de l'estació de Sants a les 8,27 fins a Aiguafreda.

Creuem la població i per un camí envoltat de pins i alzines iniciem la pujada. Els primers kilòmetres és un corriol estret i amb força pujada amb un desnivell d'uns 300 m. Després el camí és fa més ampla i la pujada més suau fins a arribar a dalt del Cingle de Bertí d'uns 800 m d'alçada.

Caminem per sobre de la cinglera disfrutant d'unes vistes espectaculars del Vall del Congost i el Pla de la Calma al Montseny.

Ens desviem i per un estret corriol amb una forta pujada arribem a la Trona, val la pena la petita pujada doncs la vista des de aquesta roca és magnífica sembla que estiguis volant sobre la resta de la cinglera i cap al Montseny. Amb aquest paisatge de vellesa natural, vàrem descansar i fer un petit pica-pica. Després entre boscos poblats d'enzines pinars vàrem inicià la baixada, amb molt de cura doncs és camí era pedregós i amb una forta baixada.

Després de passar per alguns masos arriben a una zona singular com és les obagues del Sot d'en Bac amb unes roques espectaculars a on estaven fent escalada i a on al fons hi ha un llac que és troba tapat per la densa vegetació.

Anem baixant amb la presencia al fons de la Trona fins arribar a coll de la Pedradreta i amb molta cura agafem un corriol ple de pedres ens anem arribant a El Figaró. Com hem portat una bona marxa a les dues abrivàvem a la vila, aquí dos companys agafen el tren i la resta del grup anem cap el poble i amb un bar dinem tranquil·lament.

De camí a l'estació vàrem passar pel pont del riu Congost a on cridava l' atenció la gran cantitat d'ànecs que havien amb aquell indret.

Tots vàrem felicitar a Domi, per escollir una excursió tan bonica i ens vàrem despedir fins a la propera sortida que serà dia 14 de desembre.