domingo, 28 de mayo de 2017

SEGUINT LA LLERA DEL RIU TER - De La Farga de Bebié a Borgonyà

El diumenge 21 de maig, vam ser 23 participants. Tothom ja estava avisat de que no trobaríem cap bar durant el recorregut matinal i que, per tant, cadascú es prengués el cafè abans de sortir de casa.
El viatge en tren, de dues hores, fins a La Farga, es fa llarg. Però tots hi anàvem molt animats, tot sabent que l'excursió era molt maca.
 Potser una de les sortides més interessants que hem fet: Naturalesa, bosc, camps verds i el riu durant tot el recorregut.

Quan vam començar a caminar feia fresca, però, al poc, vam trobar una explanada on hi feia sol, i hi vam aprofitar per esmorzar.

Després s'arriba al Castell de Montesquiu que, amb tot el seu entorn, constitueix el Parc del Castell de Montesquiu de la Diputació de Barcelona. Aquí ens hi vam aturar una estona i alguns van aprofitar per a veure el castell de més a prop. Per a visitar-lo per dins cal fer reserva.

Més tard, vam arribar a St. Quirze de Besora, des d'on ja es podia veure, a una certa alçada, el riu Ter. Vam travessar el poble i vàrem enfilar el camí, que va fent pujades i baixades, pel seu marge.
Estrets corriols, entre els arbres i al costat del riu, amb el soroll de l'aigua, feien la caminada enciçadora.

Però, aleshores s'arriba a un inmens bosc, on el camí a estones s'esborra i torna a aparèixer més endavant, i corriolets paral.lels fan el mateix. A més, la senyalització del GR en aquest indret no és gaire bona. La questió és que va arribar un moment en que ens hi vam trobar perduts. A una banda teníem el riu i, a l'altre, un inmens mar d'arbres. Calia, doncs, investigar la situació.

Després d'una estona d'estar aturats sense saber què fer, i de buscar una mica aquí i enllà, a la fi vam trobar,  una mig esborrada senyal del GR. vàrem seguir el caminet, però això ens va portar a un extens camp d'ortigues, que teníen fins i tot l'alçada d'una persona, i que vam haver de passar tot estirant els braços cap a munt, per tal de que no ens piquesin. Tot i això, no vam poder evitar el contacte amb aquestes plantes i de patir, la gran majoria dels caminants, els seus efectes. Però és que el sender anava per allà. Qualsevol intent de deixar-lo, i anar per un altre lloc, per tal d'evitar les ortigues, hagués soposat el risc de perdre'ns una altra vegada.

Bé, després d'aquesta aventura, ja vam sortir a una neta clariana de bosc, on vam aprofitar per dinar.
Acabats els àpats, vam continuar la ruta sense cap més incident, gaudint del bonic paisatge, però encara ens quedava una bona estona de caminar, fins a arribar a Borgonyà.

Aquest petit nucli de població havia sigut una colònia, fundada per uns escocesos, cap a finals del segle XIX. És un indret molt tranquil i agradable, format per grups de cases unifamiliars, l'antiga fàbrica, i, tot plegat, molt enjardinat. Hi destaca la imponet església dalt un turó.

Encara ens quedava temps per agafar el tren de tornada, i el vam aprofitar en el bar d'aquest lloc, on semblaba que tota la població s'hi havia concentrat. Hi vam pendre alguna cosa i, no gaire més tard, ja estàvem de viatge cap a casa.

Redacció :   DOMI
Fotografia . LIDIA

L'excursió que farem al juny :

DE SITGES A VILANOVA PELS PENYA-SEGATS (GR 92)
Dia: Diumenge 18 de juny del 2017
Lloc de trobada: Estació de Sants, entre l'entrada de l'AVE i les màquines de bitllets.
Hora: A les 8.35 h., per agafar el tren de la línia R2, de les 9.06 h., que arriba a Sitges a les 9.37 h.
Cost de l'excursió: 8,20 €, que són els bitllets d'anada a Sitges i de tornada des de Vilanova (4,10 € cada un). Es tracta de la zona 4. Abonament 10 viatges 27,55 €
Dades de l'itinerari: 12 Km., amb un desnivell acumulat d'uns 200 m.
Dificultat: Baixa, fàcil.
Portar: Esmorzar, dinar, aigua, calçat de senderisme. I, també, gorra o barret, i protecció solar.

Observacions: Un cop a Vilanova, tindrem temps d'esbarjo en un parc que hi ha al costat de la platja. Porteu, doncs, el banyador, els qui volgueu fer una remollada.