jueves, 10 de octubre de 2019

EXCURSIÓ SANTA FE DE MONTSENY- TURÓ DE L'HOME

El diumenge dia 9 de juny, vàrem fer una molt bonica excursió, feia temps que la volíem fer, però per problemes del transport, no l'havíem realitzat. La Conchi ens va informar que han posat un bus que recorre el Parc Natural del Montseny.
Vàrem matinar una mica, però valia la pena. A les 6,30  ens trobàvem a l'Estació de Sants per agafar el tren a les 7 fins a Sant Celoni a on vam esmorçar i seguidament vàrem agafar el bus del Parc cap a Santa Fe de Montseny.
Santa Fe és l' inici de moltes caminades pel Parc, és una ruta clàssica entre els aficionats al senderisme El 1978 la Unesco va declarar el Parc Natural com reserva de la Biosfera.

Entre boscos i  altes faxedes anem pujant cap el Turó de l'Home que és  la muntanya més alta de tot el massís del Montseny amb una altitud de 1.705,8 m. una mica més alt que les Agudes que té 1.705,4 m.
Al sim del Turó de l'Home es troba un dels observatoris meteorològic mes antic del país data de l'any 1932 fundat per Eduart Fontserè , director del Servei Meteorològic de Catalunya, era un punt d'investigació i recerca meteorològica internacional , l'any 2001 és va tancar l'observatori .

Una vegada al sim del Turó de l'Home, i després de descansar i gaudir del magnífic paisatge, varem dinar i tot seguit vam anar baixant cap a Santa Fe a on encara vàrem tenir temps per donar una volta pel pantà de Santa Fe. Finalment vàrem agafar el bus cap a Sant Celoni per enllaçar amb el tren amb destí Barcelona.

Agraïm a la Conchi pel seu interès per guiar-nos  amb aquesta fantàstica excursió.
  DESITGEM UNES MOLT BONES VACANCES, reiniciarem les excursions el 29 de setembre.