martes, 17 de mayo de 2022

EXCURSIÓ A CAMPDEVÀNOL I ELS SET GORGS

El diumenge dia 15 de maig del 2022, hem fet l'excursió que vàrem anular per pluja el passat mes d'abril . A les 8, 30 h sortíem de l'estació de Sants i a les 10,30 h arribàrem  a Campdevànol, a l'estació ens vam trobar amb quatre companys més que es van desplaçar amb cotxe particular.

Després d'esmorzar, tots junts vàrem iniciar la caminada  de uns tres km. fins arribar a l'entrada de la ruta dels 7 Gorgs on es troba una caseta per  pagar una ecotaxa de 5 euros . La ruta té 9 km és circular i està molt be senyalitzada .

Tot seguint la pista ens trobem amb el primer gorg el Gorg de la Cabana, aquest gorg es el més maco però també es el més difícil d'arribar doncs hi ha una baixada molt pronunciada, per facilitar la baixada han insta-lat una corda.

Continuem per la pista principal i arribem a la segona Gorg de la Tosca , aquest gorg també es mol  espectacular.

Seguim i ens trobem el tercer Gorg de l'Olla aquesta cascada es més petita, forma una piscina circular a on es pot banyar.

Tot seguin l'itinerari arribem al quart Gorg la Bauma , per arribar ens vàrem desviar del camí  per agafar un corriol amb una mica de pendent , val la pena doncs s'arriba fins el mateix peu de la cascada.

Amb pocs minuts arriben al cinquè el Gorg del Forat es el més petit , està una mica amagat per la vegetació però té el seu encant.

Poc a poc anem arribem al penúltim gorg el sisè el Gorg del Petit Colomer aquest té una petita cascada que forma un fantàstic llac d'aigua cristallina envoltat de naturalesa

Finalment arriben al setè i últim gorg Gorg del Colomer, té una caiguda d'aigua impressionant formant un fantàstic llac d'aigua transparent . Al costat de la cascada es troba una gran explanada coberta d'un preciós mantell d'herba verda , amb una petita guingueta a on vàrem comprar refrescs.

Amb aquell entorn tan idíl·lic vàrem dinar i descansar una bona estona. Els companys que anaven amb cotxe varen marxar una mica abans i la resta vàrem gaudir de l'espai fins cap a les 5,30 hora que iniciàvem la tornada.

Per completar la ruta circular agafàvem una pista més planera que va paral·lela a la de les cascades, passant per la font del Querol  a on es troba un espai de lleure amb arbres, taules i barbacoes.  Després d'uns 3 kilòmetres arribàvem a l'estació de tren de Campdevànol, a les 20 hores agafàvem el trenc. Cap a les 22,30 arribàvem a Barna. Aquesta ha estat la sortida més llarga de tota la història del Grup Senderista de la XIC, doncs  Renfe havia anul.lat varios trens amb aquesta línea R3.

Hem decidit que la propera sortida es farà el dia 19 de juny per anar a Sant Juan de les Abadesas, que esperem sigui tan maca como aquesta de les 7 Gorgs.