jueves, 9 de febrero de 2023

EXCURSIÓ -FIGARÓ -TURÓ CUSPINERA-FIGARÓ

El diumenge dia 29 de gener varem fer la primera sortida del any 2023 , és una ruta molt bonica . A les 9,30 h. sortíem de l'estació de Renfe de Sants i a les 10,30 arribarem al Figaró, el clima era força fred però amb un cel mol clar . Després d'esmerçar i prendre alguna cosa calenta iniciem la caminada .

La ruta és espectacular,  el camí es mol pedregós i alguns trams amb una forta pendent . Ens  anem endinsant pel sot de Bac amb els Cingles de Bertí de fons, passem per les agulles Les Germanes, primer veiem la Petita i després la Gran amb les seves cingleres.

Després passem per la Bauma de La Miquelona a on ens vàrem aturar i algunes companyes, es van endinsar dins de la bauma i entre rises varem fer fotos imitant als nostres avantpassats. Al final de la Vall agafem un corriol per veure el  fantàstic Salt del Prat i el seu Gorg; tot i que el sol començava a sortir encara quedaven estalactites de gel que li donava una visió bucòlica al paisatge. Després d'estar una estona gaudint de tanta meravella, fem algunes fotos i tornem al camí tot pujant cap el Mirador amb unes fantàstiques panoràmiques i a on podem admirar l'agulla del Salt i l'Agulla de la Papallona. A mig camí i en mig dels cingles ens trobem el Tap de Xampany es tracta d'una espectacular roca de uns 4 m de alçada.

Seguim el camí fins arribar al Turó de la Cuspinera a on es troba la Creu i l'estelada d'En Cuspinera  amb una panoràmica de tot el Montseny i al fons el Figaró amb tot el Congost. Amb aquest espai tan meravellós i aprofitant  que feia sol vàrem dinar . Amb tota la vall als nostres peus.

Després de descansar una estona i fer fotos, vàrem iniciar la tornada pel mateix camí fins arribar a la estació de tren del Figaró.

Ha estat una sortida meravellosa pel mig de cingles i valls guiada per la nostra amiga Conchita.

Hem decidit que la propera sortida serà el dia 19 de febrer, amb un recorregut per Collserola i calçotada a la barbacoa de Can Coll.