jueves, 13 de abril de 2023

EXCURSIÓ BALANYÀ-COLLFORMIC-PLA DE LA CALMA

El dia 26 de març  varem anar cap el Montseny. A les 8 sortíem de l'estació de Renfe de Sants, el viatge va està una mica accidentat doncs la línia R3 direcció Vic estava amb obres i a l'arribar a l'estació de Canovelles vàrem agafar un bus alternatiu fins a Figaró per seguir fins a Balanyà-Tona, una vegada a l'estació de Balanyà no varem pogué baixar doncs  quasi no va parar, així que tot el grup de 30 companys ens va tocar anar fins a Vic i agafar un tren de tornada fins a Balanyà, finalment arribàvem just per agafar el bus del Parc.

El recorregut del bus del Parc està ple de corves amb unes vistes impressionants envoltant de majestuoses muntanyes, finalment arribàrem  a Collformic a on iniciarem la caminada . Per una ampla pista anem pujant, al principi amb una mica de desnivell, la resta és pla, anem caminant i gaudint del magnífic paisatge. El dia era soleiat  tot i que el vent molestava força .

Seguint la pista arribem a  una gran esplanada amb les Ruines del Café del Pla de la Calma , es tracta d'un antic edifici de pedres vermelles a on vàrem aprofitar per dinar amb el majestuós Turó de l'Home al fons.

El Pla de la Calma és un altiplà situat a la part més occidental del massís del Montseny , l'àmplia extensió  del Plà s'uneix amb els altres dos grans conjunts muntanyosos : la carena del Turó de L'Home (1.706  m) , les Agudes (1.703 m), el Turó de Matagalls (1.697 m) i els colls de Sant Marçal i de Collformic encerclant la conca alta del riu Tordera.

El Pla de la Calma són grans extensions de prats i landes no hi han boscos. Diuen que  no hi han arbres perquè Jaume I va utilitzar els avets d'aquest bosc per fer els pals dels vaixells.

Després de dinar cap a les 15,30 h. iniciàvem la tornada , tot seguint la pista fins a Collformic a on a les 17 h. agafàvem el Bus del Parc fins a Balanyà, algunes companys es varen quedar una estona més per visitar el poble, la resta vam agafar el tren fent una part del recorregut amb un bus alternatiu fins a Les Franqueses, finalment arrivàrem a l'Hospitalet a les 19,30 h.

Ha estat un grup molt maco de 30 amics guiats per la nostra companya Conchi , ho hem passat molt bé.

Hem decidit que la propera sortida la farem el dia 16 d'abril anirem de Altafulla a la Cala de Wakiki.