jueves, 7 de marzo de 2024

EXCURSIÓ A LA PALMA DE CERVELLÓ I CALÇOTADA

El diumenge dia 25 de febrer del 2024 varem fer una sortida  una mica especial , a les 9 hores ens trobàvem a la parada del bus del C/ Comte d'Urgell 229 , que ens portaria fins a La Palma de  Cervelló .

Després d'esmorzar iniciem la caminada , creuem el petit poble de La Palma de Cervelló i ens dirigim per un camí ample entre boscos de pins cap al Pla de Sant Joan on trobem l'Ermita de Sant Joan del Pla. Es una petita ermita romànica del segle XI que està restaurada. Es troba dintre d'una àrea d'esbarjo rodejada de vegetació i arbres, un lloc molt agradable.

Continuem caminant, tornem enrere i travessem la Riera de Rafamans que tot i la sequera que estem patint, porta aigua i fins i tot veiem un petit salt d'aigua.

Ens arribem fins la Font del Marge que també raja un petit fil d'aigua. Està situada al Passeig del Roure i al costat de la Riera de Rafamans.

Continuem per un sender cap amunt passant pel bosc de Can Llopart ple de pins, roures i alzines . Estem a una certa alçada i tenim unes  boniques vistes  de La Palma de Cervelló.

Agafem el camí de baixada que ens porta fins el "Merendero de Can Via" a on ens esperen un  grup de companys amb el calçots fets  al foc . Dinem tots junts gaudint d'un àpat i d'una bona calçotada amb molt bona companyia.

Varem ser un grup de 30 companys, que ho varem passar molt  bé, no feia fred i el dinar es va allargar amb molt bon humor , cap a les 17 h. tornàvem a La Palma de Cervelló per agafar el bus que ens portaria de nou a Barcelona.