jueves, 11 de enero de 2024

EXCURSIÓ CIRCULAR PELS VOLTANS DE SITGES AMB DINAR DE NADAL

El diumenge dia 17 de desembre vàrem fer l'ultima sortida de l'any 2023. A les 9,15h sortíem de l'estació de Sants amb destinació a Sitges, a l'arribada ja ens esperaven en Salvador i la Teresa que ens farien de guies per la ruta circular per les afores de Sitges. Primer vam anar a esmorzar a un bar a on prèviament en Salvador ja havia reservat taules per tot el grup que amb aquesta ocasió erem 35 amics.

Després d'esmorzar iniciem la caminada, ens dirigim cap a la zona Nord de la ciutat, passem per uns jardins a on es troba una placa i un monòlit en commemoració dels fets del 1 d'octubre de 2017, fem algunes fotos i continuem pel parc de Can Robert i  la urbanització Vinyet a on està ubicat el Santuari de la Mare de Déu del Vinyet, aquesta ermita està documentada des del 1117  i forma part del patrimoni arquitectònic de Catalunya. La talla de la Mare de Déu del Vinyet és venera des de segle XII-XIII , a l'esquerra, i adossat externament hi ha el porxo dels pobres, de construcció moderna , que conte plafons de ceràmica amb poemes. A l'església també destaquen les imatges de sant Joaquim i santa Ana i els vaixells exvots que pengen del sostre del santuari.

Després de passar una bona estona fent fotos i admirant la bonica ermita del Vinyet emprenem camí cap el passeig marítim a on tot passejant i gaudint de les meravelloses vistes del mar  arribem a la platja de la Fragata a on es troba un jardí amb les escultures de Casas i Rossinyol i al fons  la magnifica església parroquial de Sant Bartomeu i Santa Tecla,del segle XVII és la imatge més característica de la vila, d'estil barroc, es troba elevada a la vora del mar i és popular per les vistes a la posta de sol. Després de fer la foto de grup a les escales de l'església seguim pel passeig de Balmis fins arribar a l'ermita de Sant Sebastià es tracta de una bonica ermita de color blanc referència del antic barri de pescadors i amb unes vistes precioses de la platja mes popular de Sitges. Enfilem cap el Nord tot passant pel pont metàlic que creua les vies del tren i poc a poc anem arribant a la Carretera de les Costes a on es troba el Restaurant La Era i que a les 14 h ja ens esperaven. .El menú era força variat i tots varem poguer demanar el que més els i agradable

.Felicitem a la Teresa i el Salvador per la bonica excursió i el dinar de germanor per celebrar les festes de Nadal.  Al finalitzar el dinar un grup es va quedar una estona mes per Sitges i la resta varem agafar el tren cap a Barcelona.