miércoles, 3 de julio de 2024

EXCURSIÓ -TORRENT DE COLOBRERS- SABADELL

El diumenge dia 16 de juny del 2024, vem fer una molt bonica sortida. A les 8,28 agafavem el tren a  l'estació de Sants  fins a Sabadell Nord a on vem esmorzar i tot seguit agafarem el bus que ens aproparia a l'inici del nostre recorregut pel Torrent de Colobrers, dins del Parc fluvial del riu Ripoll..

És una ruta circular de uns 10 km . Per un camí paral-lel al riu iniciem la caminada.  Passem pel pon de fusta i l'antic restaurant de Can Pagés. Caminem al costat del torremt i per diferentes passarel-les de fusta anem  creuant el Torrent de Colobrers, també conegut amb el nom de Torrent de la Tosca o Torrent de Can Pagés,  és un afluent del riu Ripoll.

Ens trobem dins d'un paisatge meravillós sembla sortit d'un conte de fades amb prats d'un verd intens i un exuberant bosc amb abundants saúcs, pollancres, platanes i les falgueres , les heures i la cua de cavall són algunes de les espècies de vegetació de ribera

Anem caminan per aquesta fantàstica ruta fins arribar a la Font de la Tosca a on és troba una petita cova amb estalactites, és un espai molt verd i a on ens vem aturar una bona estona per fer fotos i endinsar-nos fins a dins de la cova.

Seguim la ruta i arribem a La Foradada o "La boca del Llop", és tracta d'un túnel excavat a la roca fa més de cent anys , a on també ens vem aturar per fer fotos i caminar pel interior del túnel.
Pel mateix sender arribem a la Font de Can Moragues amb una basa que és un antic safareig de origen medieval.

Per la mateixa pista arribem a la masia de Can Moragues i l'ermita de Togores que és troba adossada a la masia, l'ermita és d'origen medieval. Tan la masia com l'ermita són de propitat privada i no vàrem pogué visitar-les, tot i que vem fer unes boniques fotos del grup amb l'ermita de fons. Molt a prop és trova una magnífica explanada envoltada de pins a on  tranqil-lament vàrem dinar, descansar i fins i tot com estavem tan contents i emocionants de veure tanta maravella de la naturalesa, ens vem animar a fer taixi, a cantar, ballar i practir diferents jocs. Vem improvisar una bonique festa per tancar la temporada .

Tot seguint el sender passem pel Pi de Les Tres Branques a on , com no podia ser d'un altra manera!! ens aturem per fer fotos i també una de tot el grup,  aquest es el bosc de Can Vilar.   A  partir d'aqui agafem un corriol mes estret i una mica relliscós fins arribar de nou a la pista . Passem per la Torra del Canonge, és una masia d'origen medieval que és troba en ruïnes i una mica més endavant ja
és veu la ciutat de Sabadell.
 Tot seguit passem pel pont que creua el riu Ripoll i arribem a l'àrea  de lleure de Can Jonqueres , descansem una estona i continuem cap la ciudad de Sabadell a on després de pendre un refresc i fer una estona de tertulia, finalment contents i feliços tornem cap a Barcelona .
DESITJAN A TOS UNES MOLT BONES VACANSES.!!!!!!!.