viernes, 16 de diciembre de 2016

LA MOLA- SANT LLORENÇ DE MUNT

El diumenge passat, dia 11 de desembre del 2016 vam fer l'excursió a La Mola. Vàrem ser 18 participants.
La combinació d'horaris entre el tren i el bus, per arribar a Matadepera, no ens va permetre d'esmorzar en una cafeteria, com sempre. Ho vam fer en aquesta darrera població, drets al costat de la carretera (no gens transitada), perquè tot i haver-hi una explanada, l'herba estava humida.
Feia molt bon dia i, tot i ser anticiclònic, l'atmosfera semblava neta i hi havia bones vistes. S'hi respirava molt bé.

La carretera de la urbanització s'acaba en un lloc on la gent deixa aparcats els cotxes i comença la muntanya. La pujada és forta, però no dura massa estona. Fins que s'arriba a un petit coll on hi ha una alta roca, com les de Montserrat, anomenada Cavall Bernat. Aquí sempre hi ha gent escalant-la.
Després el camí continua una estona més planer fins que torna a pujar. Hi han trams que t'hi has d'ajudar una mica amb les mans. S'arriba a un bonic bosc i, sortint d'ell, una mica més amunt, s'enllaça amb el Camí dels Monjos, que puja des de Matadepera per l'altra banda.
A partir d'aquí el recorregut sembla les Rambles, tot de gent amunt i avall, amb nens i gossos fins i tot. Això és normal en aquest indret essent diumenge. Però nosaltres a la nostra, i així vam anar fent via fins arribar dalt del cim.

La construcció a la Mola consta d'una petita ermita (St.Llorenç de Munt), una sala d'exposició i un bar restaurant on es veu que s'hi menja molt bé, però és caríssim.
Tot i estar el lloc ple de gom a gom, vam trobar una petita i agradable explanada, bastant apartada de tota la gent. Aquí hi vam descansar, hi vam dinar, tenint enfront nostre una espectacular vista de Montserrat i d'altres indrets interessants. Després, la Lucía ens va fer participar en uns jocs molt divertits, que van contribuir a estrènyer els llaços d'amistat entre tots nosaltres.

A la tornada vam tindre certa aventura. Un grupet de nosaltres es va anar avançant fins a perdre'ls de vista i, aleshores, es van equivocar de camí, baixant pel Camí dels Monjos en comptes del que realment havíem de baixar. Quan s'hi van adonar, van trucar per veure què havien de fer. Sort que el Camí dels Monjos està marcat fins a Matadepera per senyals de PR blanques i grogues, i no era gens complicat d'arribar fins el Poliesportiu i esperar aquí el bus.
 Més tard, tots ens vam retrobar dins l'autobús, pujant-hi en diferents parades. Tot plegat ens ho vam prendre com una divertida anècdota.
I així, agafant el tren a Terrassa, vam tornar a casa contents del record d'aquesta sortida.

Informació de l'excursió que vam decidir fer al gener

MONTSENY
Balenyà – Seva – El Brull – Aiguafreda (Pel GR 2)
Dia: Diumenge 29 de Gener de 2017
Lloc de trobada: Estació de Sants, entre l'entrada de l'AVE i les màquines de bitllets
Hora de trobada: A les 8.00 h., per agafar el tren que passa per Sants a les 8.33 h. Línia R3, i que arriba a Balenyà a les 9.46 h.
Cost de l'excursió: 9 €, que són els bitllets d'anada a Balenyà (4,90 €, Zona 5), i el de tornada des de Aiguafreda (4,10 €, Zona 4). Bonotren 10 viatges Zona 5: 33,50 €. Bonotren 10 viatges Zona 4: 27,55
Dades de l'itinerari: 20 Km, sense desnivells considerables.
Dificultat: fàcil.
No oblidar: Esmorzar, dinar, aigua i calçat de “trecking”
Observació: Els horaris i preus del tren són del 2016. En passar al 2017 podria haver-hi canvis en els mateixos.

Redacción :  DOMI.

DESITJ EM A TOTS UNES MOLT BONES FESTES DE NADAL I QUE L' ANY 2017 SIGUI PLE DE PAU I SALUD PER CONTINUAR FENT BONIQUES EXCURSIONS.