viernes, 3 de febrero de 2017

MONTSENY- Balenyá- Seva- El Brull i Aiguafreda

Diumenge 29 de gener del 2017 vam fer l'excursió al Montseny. Vàrem ser 21 participants.
Arribats a Balenyà, l'esmorzar i el cafè el vam fer en un petit bar amb poques taules, on gairebé no hi cabíem tots, i la majoria hi vam haver de menjar drets, però es que era l'únic que estava obert.
Després vam fer una petita reunió en relació als grupets que normalment es formen i caminen més ràpid que els demés, ja que es convenient d'anar-se esperant, de tant en tant, sobretot en bifurcacions o cruïlles de camins.

Feia un dia magnífic, assolellat i sense gaire fred. Contràriament al que temíem de possibles pluges o, inclús, trobar neu. Aquesta es veia en els cims més alts del Montseny, com ara el Matagalls. Tot plegat, junt amb els verds prats i els atapeïts boscos, feia goig de caminar per tot l'itinerari,

Cap el migdia vam arribar a El Brull, es tracta d'un municipi amb habitatges disseminats, on el punt central és :  l'església, l'ajuntament, un restaurant i les ruïnes d'una torre de guaita.
 Hi havia molta gent, gaudint de l'entorn en l'extensa gespa. Nosaltres hi vam reposar forces descansant i menjant una mica, però no gaire estona, doncs calia calcular el temps de baixada a Aiguafreda per tal de que no s'ens fes de nit.

El camí transcorre, després, per un tram asfaltat, fins que es converteix en pista de terra a través del bosc. Posteriorment es troba, a banda del camí, un espectacular mirador sobre el Montseny i els seus cims nevats. Aquí hi vam aprofitar per dinar i ja comentar la propera sortida del febrer.
L'itinerari va baixant alternant estrets corriols de bosc amb pista ampla. I així vam arribar a Aiguafreda, quan encara hi havia claror i, de seguida, ens vam dirigir cap a l'estació de RENFE, on no vam haver d'esperar el tren gaire estona.

Les dades de l'excursió de febrer, que combinarem amb una calçotada.

EXCURSIÓ AMB CALÇOTADA A CAN COLL (Collserola)
De Llars Mundet a Cerdanyola, aturant-se al Àrea de Lleure de Can Coll, per fer una calçotada amb altres participants de tallers, i col.col·laboradors de la XIC
Dia: Dissabte, 25 de Febrer, del 2017
Lloc de trobada del grup senderista: Andana direcció Trinitat Nova, de la línia 3 del metro, estació de Plaça de Catalunya, per agafar-lo fins a Mundet, on començarem a caminar.
Horari: 9h.
Dades de l'itinerari: 13 Km., amb un desnivell aproximat de 350 m.
Observacions:
  1. Cerdanyola és la Zona 2. El preu del bitllet fins a Barcelona és de 2,50€
  2. A Can Coll ens trobarem amb altres integrants de la XIC, que hi aniran amb cotxe – amb antelació per agafar taules – i portaran els calçots, la salsa, les begudes, plats i gots rebutjables, etc.
  3. Comprarem llenya, llogarem graelles i farem els calçots en un dels indrets preparats per a les barbacoes.
  4. Compartirem les despeses de tot plegat entre tots. Quants més siguem, millor.
  5. El segon plat (carn, truita, etc.) s'el portarà cadascú, així com els coberts.
  6. També es pot portar la carn crua i fer-se-la aprofitant les graelles.
  7. Qui vulgui participar a l'excursió, però no vulgui calçots, també pot fer-ho
    Si us plau, es prega confirmar la participació en aquesta sortida/calçotada el més aviat possible, per tal de calcular la quantitat de calçots, begudes, etc., que caldrà comprar.
    Podeu fer-ho trucant al 653 079 812 (Domi), o enviant-hi un whatsapp. També, trucant al telèfon de la XIC 93 403 62 53, o enviant-hi un correu electrònic a xic@l-h.cat .