jueves, 7 de febrero de 2019

EXCURSIÓ A MONTSERRAT AMB PUJADA A SANT JERONI

El diumenge dia 27 de gener del 2019 , per celebrar la primera sortida del any 2019 hem fet una sortida molt especial , gracies a nostre guia Montse que a més de fer senderisme  ens ha fet veure Montserrat, de una manera més espiritual.
A les 9,35 sortíem, de la pl. Espanya cap a Monistrol a on enllaçàvem amb la cremallera fins el Monestir de Montserrat.

El dia era fresquet però solejat , eram un grup de 17 amics ,tots junts vàrem esmorçar a la cafeteria , després quatre companys varen iniciar tot seguit la pujada a Sant Jeroni, la resta vàrem anar cap el Monestir per escoltar a les 12 h. la Escolania de Montserrat i l'emocionant Cant del Virolai , a la sortida i per descobrir l'espiritualitat del lloc  moltes companyes es varem situat al centre del cercle energétic a on es diu que és troba el centre d'energies global de la Muntanya.

Tot seguit iniciàvem la pujada a Sant Jeroni, el camí força costerut però amb unes vistes espectaculars; devant de les enormes moles de pedra i el seu magnetisme, ens sentiem amb una sensació de pau i tranquilitat.
Al arribar al Pla de les Taràntules ,a Sant Joan,  vàrem dinar, aprofitant el sol que ens confortava del dia fresquet.
 Després de dinar els més valents vàren continuar per afrontar la pujada fins a Sant Jeroni,  situat a 1224 m. és la major altitud de Montserrat .
Una vegada a Sant Jeroni,  les vistes eren magnífiques, des de el mirador es pot identificar  els Pirineus, als Ports i Mallorca, hi ha una taula de la Rosa dels Vents.

De baixada el dia anava caient i el paisatge adquiria un nou aspecte entre fantasmagòric i màgic.

La Muntanya de Montserrat és dels llocs més emblemàtics del país.

El Monestir va esser fundat al s. XI per l'abat Oliba tot i que ja aleshores hi havia a la muntanya diverses ermites que es remunten al s. VIII.
Al llarg de més de mil anys d'història del Monestir de Montserrat s'han gestat fets d'una importància extraordinària en la vida religiosa, cívica i política de Catalunya.

De tornada agafàvem l'últim cremallera cap a Monistrol per enllaçar amb el trenc fins a la plaça Espanya.

Vàrem desidir que la propera sortida serà el 17 de febrer i la Montse en guiarà per Collserola per anar a la Font Groga.