martes, 20 de noviembre de 2012

EXCURSIÓ ALS AIGUAMOLLS DE TORREDEMBARRA I ROC DE SANT GAIETÀ

El dissabte dia 16 de novembre ens trobem a l'estació de Sants a les 9:36 per sortir cap a Sant Vicenç de Calders a on es troba la platja de Comarruga. Anem cap a la carretera general i agafem l'autobús fins a Roda de Barà.
Baixem just a on es troba l'Arc de Barà. Declarat monument històric-artístic, fou aixecat en l'antiga Via Augusta per disposició de Lucio Licinio, general de l'emperador Trajà (98-117 de la nostra era). Consta d'una arcada de 4,87 d'amplada i de 10,14 metres d'alçada. Antigament la carretera passava per sota de l'arc.

Caminem poc més d'un kilòmetre fins arribar al Roc de Sant Gaietà. Es tracta d'una singular urbanització que reprodueix cases i racons típics d'Andalusia.
Durant el camí visitem l'Ermita de Barà des d'on es divisa tota la platja fins a Torredembarra.

Pel Camí de Ronda arribem a un espai d'interès natural amb les dunes de sorra i tot seguint per la platja de Creixent arribem als aiguamolls. Es tracta d'un paratge molt interessant i poc conegut amb una flora i una fauna especials. Aquest espai és el cinquè de Catalunya en espècies: des d'ocells fins a ànecs- collverds i la fotja que cria en l'Estany del Saler fins a flamencs. Aquest espai té 62 hectàrees.

A excepció del Delta de l'Ebre, ja quasi no tenim costa natural d'aquestes característiques, amb dunes (muntanyes) i maresmes (aiguamolls- costers) ja que han anat desapareixent degut a l'impacte urbanístic, entre altres causes.

És important la protecció d'un indret tan particular i que hem tingut la sort de gaudir. El dia mig ennuvolat embolcallant el paratge i donant-li un encant especial, els ànecs salvatges que s'ens acosten per menjar el pa que els hi donem... En aquest espai tan bonic, tot aprofitant un arbre caigut que ens feia de seient, hem aprofitar per dinar .
Després de descansar hem continuat cap a la població de Torredembarra on hem agafat el tren cap a Barcelona.
Para ver todas las fotos cliclar aquí.