martes, 28 de enero de 2020

EXCURSIÓ SITGES-SANT PERE DE RIBES-SITGES

El diumenge dia 26 de gener hem fet la primera sortida del any 2020 ,  ens han guiat el nostres amics Teresa i Salvador, que coneixen molt be aquesta zona.
A les 9,15 sortíem de l'estació de Sants i una vegada a Sitges ja ens esperaven ells.
Després de fer una petita aturada per esmorzar, iniciàvem la caminada, primer per una sona asfaltada fins sortir de la ciutat i tot seguit ens endinsàvem per un camí ple de garrofers i pins , però ens varem trobar un petit entrebanc, doncs degut a les fortes pluges dels passats dies de la "tempesta Gloria,"ens varem trobar un basal d'aigua que amb una mica de dificulta i amb la ajuda de tots varem anant passant, no sense quedar ven plens de fang, però sempre amb bon humor, va ser la anècdota de l'excursió.

Tot seguit arribàvem a Sant Pere de Ribes per la plaça Catalunya i la magnifica església neogòtica de Sant Pau i Sant Pere, la imatge mes característica son els dos campanars bessons, Després de visitar el temple alguns companyes varen comprar xurros que varen compartir entre tots.

Com la excursió era circular, poc a poc varem iniciar el camí de tornada cap a Sitges, passant pel Castell  que està documentat des del 990 quan era propietat del bisbe Vives de Barcelona i l'església vella,amb un portal barroc que data del 1664.
En mig de vinyers i amb la bonica imatge del poble de San Pere de Ribes de fons,  ens varen aturar per dinar, el dia era assolellat i es prestava dinar al camp

Quan pensàvem que ja no haurien mes basals, ens varem  trobar que la Riera de Ribes anava ben plena d'aigua, així que varem de improvisar una passarel·la amb pedres i amb la ajuda dels companys ven pogué creuar la Riera.

Tot seguit passàvem per les Roquetes és un bonic  barri de cases blanques  i després arribàvem a Sitges
 Ens varem aturar  al Santuari de la Mare de Déu del Vinyet, aquest santuari és troba documentat des de l'època medieval. L'edifici actual és del segle XVIII, a l'esquerra, adossat a la nau de l'església hi ha el " porxo dels pobres". de construcció moderna amb unes boniques  reixes de ferro forjat amb rams de raïms.
 Tot seguit arribàvem a l'estació de tren, a on ens van acompanyar la Teresa i el Salvador, ens varem acomiadar de ells agraint-los  el dia tan maco que havíem passat.

La propera sortida la farem el dia 23 de febrer anirem a Terrassa a on visitarem el conjunt monumental de les esglésies i el Parc de Vallparadis, per després anar al Merendero Les Martines, a on farem la calçotada.